Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Τέσσερις πρωτοποριακές επιχειρηματικές ιδέες

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Εκοψαν το νήμα της καινοτομίας

πηγή: ΤΟ ΕΘΝΟΣ, 3.6.2014

Τέσσερις πρωτοποριακές ιδέες οι οποίες μεταφράστηκαν σε επιχειρηματικά σχέδια που διακρίνονται από όραμα και σοβαρότητα, ενώ προωθούν και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, βραβεύτηκαν με το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας.
Οι νικητές του φετινού διαγωνισμού θα μοιραστούν βραβείο ύψους 700.000 ευρώ, ενώ θα λάβουν κάθε βοήθεια για την υλοποίηση της επιχειρηματικής τους πρότασης.

Οι 4 ιδέες, τις οποίες επέλεξαν φέτος οι κριτές ανάμεσα στις 488 συνολικά προτάσεις, συγκροτούν ένα ενδιαφέρον σύνολο επιχειρηματικών υλοποιήσεων: από ελληνικά βότανα και αφεψήματα που διατίθενται με δημιουργικό branding στο εξωτερικό, μέχρι την πλατφόρμα που ακολουθεί τον καταναλωτή καθ' όλη τη διάρκεια των ηλεκτρονικών του αγορών, αλλά και τη διαδικτυακή κοινότητα για την προώθηση επενδύσεων σε επιχειρηματικές ιδέες, καθώς επίσης σειρά προϊόντων που ελαχιστοποιούν τις παρενέργειες της ακτινοθεραπείας στους ασθενείς με καρκίνο.
Το "Εθνος" συνομίλησε με τους ιδρυτές τους και παρουσιάζει τις επιχειρήσεις που τιμήθηκαν.
ANASSA ORGANICS
Τις κέρδισε το τσάι του βουνού
Γιάννα Ματθαίου (αριστερά) και Αφροδίτη Φλώρου. Τα προϊόντα τους βρίσκονται σε Ρωσία, Βέλγιο, Δανία και Γαλλία
Το γνωστό τσάι του βουνού, η μέντα, η λουίζα, αλλά και άλλα βότανα που συναντώνται άφθονα στην ελληνική φύση αποτελούν τη βάση της εταιρείας που δημιούργησαν η Αφροδίτη Φλώρου και η Γιάννα Ματθαίου. Το premium τσάι βοτάνων και τα αφεψήματα που δημιουργούν ήδη φιλοξενούνται σε καταστήματα της Ρωσίας, του Βελγίου, της Δανίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας.
Τα δύο ιδρυτικά μέλη της Anassa Organics μέχρι πριν από περίπου έναν χρόνο ήταν στελέχη σε μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα αλλά αποφάσισαν να κάνουν το μεγάλο βήμα. "Ξεκινήσαμε την υλοποίηση της ιδέας μας το 2013. Πλέον έχουμε δέκα προϊόντα σε μια πρωτοποριακή συσκευασία, η οποία διατηρεί το άρωμα ακόμα και ύστερα από έναν χρόνο", εξηγεί η κυρία Φλώρου.

Οι πρώτες ύλες προέρχονται από βιολογικούς αγρούς από όλη την Ελλάδα, ενώ η απήχηση που έχουν στους ξένους είναι μεγάλη. "Σ' αυτό βοήθησε σημαντικά η τοποθέτησή τους στο κατάστημα του Αεροδρομίου της Αθήνας", εξηγεί συμπληρώνοντας πως επόμενος στόχος τους είναι η δημιουργία συσκευαστηρίου.
E-SATISFACTION
Καταγράφουν τις αγορές
Πρόκειται για την πρώτη, ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία διαδικτυακής αγοράς των e-shoppers, από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση στην πόρτα τους.
Οι εμπνευστές του ασχολούνται ήδη με τον κλάδο της Πληροφορικής και των ηλεκτρονικών καταστημάτων που στην Ελλάδα εμφανίζει ρυθμό ανάπτυξης 60%, ενώ τον τελευταίο χρόνο δημιούργησαν την πρωτοποριακή πλατφόρμα, στόχος της οποίας είναι να μετρά την ικανοποίηση των καταναλωτών. "Είναι σημαντικό για τον επιχειρηματία να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο τις εντυπώσεις κάποιου που ψώνισε, αλλά και τους λόγους που κάποιος δεν αγόρασε αν και επισκέφτηκε το e-shop, όπως και την άποψή του ύστερα από την παράδοση του προϊόντος ώστε να έχει εικόνα για τη συνολική εμπειρία", εξηγεί ο 32χρονος Στέλιος Ηλιάκης, ένας εκ των ιδρυτών του e-satisfaction.
Στον έναν χρόνο λειτουργίας της με την πλατφόρμα έχουν ήδη συνδεθεί 25 καταστήματα, ενώ οι ιδρυτές της θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική τη συμβολή των καταναλωτών.
RTSAFE
Στον αγώνα κατά του καρκίνου
Πρόκειται για ένα προϊόν το οποίο στόχο έχει να ελαχιστοποιήσει τις πιθανές παρενέργειες στους ασθενείς με καρκίνο, οι οποίοι υποβάλλονται σε ακτινοθεραπεία. Το προϊόν που αποτελεί πλέον διεθνή πατέντα, είναι αντικείμενο έρευνας εδώ και 15 χρόνια, από τρεις ακαδημαϊκούς.
Προς το παρόν αφορά ακτινοβολίες για όγκους στον εγκέφαλο, ενώ ήδη δοκιμάζεται πιλοτικά σε δύο κλινικές της Ελβετίας με ενθαρρυντικά αποτελέσματα.
"Οι εντυπώσεις που έχουμε αποκομίσει είναι πολύ καλές. Μένει να δούμε εάν θα το αποδεχτεί εμπορικά και η αγορά. Το βραβείο είναι για μας ευκαιρία να ξεκινήσουμε εδώ την προσπάθεια. Διαφορετικά θα έπρεπε να πάμε στο εξωτερικό. Αλλά τώρα μένουμε και δημιουργούμε στην Ελλάδα", εξηγεί στο "Εθνος" ο Ευάγγελος Παππάς.

OPEN CIRCLE
Φέρνουν κοντά τους επενδυτές
Στην ανάπτυξη της ελληνικής βιώσιμης επιχειρηματικότητας στους τομείς τροφίμων και ποτών, στους αγροτικούς τομείς και στην τεχνολογία στοχεύει το OpenCircle, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά μία διαδικτυακή κοινότητα, όπου επιχειρηματίες με όραμα παρουσιάζουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για την προώθηση συνεργασιών με επενδυτές που επιθυμούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξή τους. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό crowdfunding, αυτό το "equity crowdfunding" παρέχει μια σαφή δίοδο για τη συμμετοχή με ίδια κεφάλαια στις εταιρείες που συμμετέχουν.
Το project βρίσκεται σε φάση δημιουργίας τους τελευταίους εννέα μήνες. Οπως επισημαίνει ο Σωκράτης Πλούσσας, ένας εκ των ιδρυτών του, σήμερα γι' αυτό απασχολούνται έξι άτομα, με τους πέντε να βρίσκονται στο εξωτερικό. "Στόχος είναι το προσεχές διάστημα να αντικατασταθούν από Ελληνες", τονίζει.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ